Sunday 23 December 2012

renungan kita bersama..

    assalamualaikum semua... pertama sekali mari kita panjatkan kesyukuran kepada Allah sebab masih bagi kita nyawa dan nikmat iman dan islam dari lahir sehinggalah sekarang.. yedok aokme??  Allah berfirman mafhumnya: barangsiapa bersyukur dengan aku maka aku bagi lebih, sape kufur kepada ku (yakni tak bersyukur).sesungguhnya azab aku amat pedih.. Allahu rabbi... aku bukan lah seorang manusia yang baik, apetah lagi warak..sape kenal aku mesti dorang tau perangai tak senonoh dan giler aku..haha..
hidup penuh gelak tawa.. walaupun kadang2 tu sedih..namun pahit ku telan jua.. bak tajuk lagu ukay's.. yedok? haha..

     benarnya ak dok tau nak post gapo dio..sajo dok naip bosan2 gini.. Ehh.bahasa ape ak guna nie...haha..
walaupun tak tau nak cakap pasal ape..namun ak nak kita sama2 renungkan, amik iktibar dengan ape yang dah berlaku kat kita sepanjang tahun 2012... 2012 bakal menutup tirai dan 2013 bakal menjelma...  ape yang kita rasa kurang dari segi amalan pada tahun nie, kita pertingkatkan lagi pada tahun 2013 insyaAllah..
muhasabah diri kita sejenak setiap kali sebelum tido..ape dosa yang kita dah buat sepanjang hari..jangan sesekali fikir pahala yang kita buat sepanjang hari, kerana kita tak tau amalan kita tue di terima atau tidak oleh Allah.. kalau tak silap aku ada ulama' berkata..'' muahasabah diri lebih baik dari solat sunat''.. tak pasti.. nak kepastian tanyalah orang yang lebih berilmu... aku hanya manusia yang sering lakukan dosa pagi petang siang malam... Ya Allahu Akbar..hermmm

AKU HANYA MANUSIA!


      akhir kata, marilah kita wahai anak adam dan hawa bermuhasabah diri.. kita hanya pelakonNya di dunia yang fana ini..dunia hanya sekejap, akhirat tempat kekal abadi..perkasakan minda, mantapkan rohani..
wasalam..





No comments:

Post a Comment

teGuR laHhhH...